کد خبر: ۵۵۶۰۰۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
"دولت دونالد ترامپ به طور خطرناکی آمریکا را منزوی کرده است"

نگرانی دیپلمات‎های‌آمریکایی از تضعیف دلار و از دست‌دادن متحدان تاریخی| مخالفت اروپایی‌ها و آسیایی‌ها با آمریکا در حال افزایش است| ترامپ درقبال ایران، روی چه‌ کشورهایی حساب کرده؟

آمریکا بدون کمک متحدان‌اش آن هم در رویکردی متنوع و چندجانبه نمی‌تواند نتایجی که می‌خواهد را از تحریم ایران به دست آورد و اکنون متحدان امریکا، در قبال ایران، ترامپ را تنها گذاشته‌اند./ روسیه، چین و دیگر کشورهای آسیایی از گسترش شکاف در روابط امریکا و اروپا و گسست در اتحاد غرب و از دست رفتن رهبری آمریکا لذت می‌برند/ واقعیت آن است که اکنون منافع امنیتی امریکا در سرتاسر جهان در معرض تهدید قرار گرفته است./ بر کسی پوشیده نیست که فرمان ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام در بهار سال گذشته باعث مرگ حمایت از سیاستگذاری‌های آمریکا شد./همچنین نگرانی‌های جدی در مورد از دست رفتن نقش غالب وزارت خزانه‌داری امریکا و قدرت فراگیر دلار آمریکا در نظام اقتصاد جهانی وجود دارد./برای نخستین‌بار متحدان اروپایی ما به طور فعال علیه تحریم‌ها، دلار و وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدام می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- توماس پیکرینگ، دیپلمات قدیمی و باسابقه آمریکایی به همراه جیمز کلاپر، رییس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مقاله‌ای مشترک در نشریه "نشنال اینترست" خطاب به دولت ترامپ نوشتند که بدون کمک متحدان آمریکا نمی‌تواند در قبال ایران کاری از پیش برد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ توماس پیکرینگ و جیمز کلاپر در بخشی از مقاله خود می‌نویسند: "اکنون متحدان امریکا، در قبال ایران، ترامپ را تنها گذاشته‌اند. تنها چند متحد امریکا باقی مانده‌اند. در مورد ایران، عربستان سعودی تبدیل به بازیگر مرکزی استراتژی امریکا در خاورمیانه شده است. با این حال، سعودی‌ها به دلیل موضوع قتل "جمال خاشقجی" و دلایل دیگر ممکن است خود را از اقدام مستقیم دور کنند. امارات نیز که بسیاری به سعودی‌ها نزدیک بوده ممکن است مسیر مشابهی را دنبال کند. 

ترامپ برای اقدام علیه ایران روی چه کشورهایی حساب کرده؟| امریکا اکنون در معرض خطر از دست دادن متحدان تاریخی خود است؟ مخالفت اروپایی‌ها و آسیایی‌ها با امریکا در حال افزایش است

در چنین کمبود حمایت بین‌المللی‌ای دولت ترامپ به طور خطرناکی آمریکا را منزوی کرده است. شعار "نخست امریکا" نباید به منزله امریکای تنها تعبیر، تفسیر و عملی شود. امریکا اکنون در معرض خطر از دست دادن متحدان تاریخی خود است. واقعیت آن است که اکنون منافع امنیتی امریکا در سرتاسر جهان بدین خاطر در معرض تهدید قرار گرفته است. این موضوع فراتر از صرف مسئله ایران است. چه کسی باعث انزوای امریکا شد؟ بر کسی پوشیده نیست که فرمان ترامپ مبنی بر خروج امریکا از برجام در بهار سال گذشته باعث مرگ حمایت از سیاستگذاری‌های امریکا شد. این توافق توسط شش قدرت بزرگ جهان و اتحادیه اروپا در جریان مذاکره با ایران حاصل شده بود. اروپایی‎ها تحریم تازه دولت ترامپ را نقض توافق هسته‌ای و قطعنامه شورای امنیت می‌دانند. تحریم‌های تازه امریکا از سوی اتحادیه اروپا تلاشی از طرف ترامپ به منظور متوقف کردن همکاری‌های اروپا با ایران قلمداد شده است". 

این دو دیپلمات و مقام بلندپایه امنیتی سابق در ادامه می‌نویسند: "مخالفت اروپایی‌ها و آسیایی‌ها با امریکا در حال افزایش است. همچنین نگرانی‌های جدی در مورد از دست رفتن نقش غالب وزارت خزانه‌داری امریکا و قدرت فراگیر دلار آمریکا در نظام اقتصاد جهانی وجود دارد. برای نخستین‌بار متحدان اروپایی ما به طور فعال علیه تحریم‌ها، دلار و وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدام می‌کنند. علاوه بر این روسیه، چین و دیگر کشورهای آسیایی از گسترش شکاف در روابط امریکا و اروپا و گسست در اتحاد غرب و از دست رفتن رهبری امریکا لذت می‌برند. بدون حمایت بین‌المللی از استراتژی ترامپ در قبال ایران، دولت او کاری نمی‌تواند انجام دهد."

نگرانی دیپلمات‎های آمریکایی از تضعیف  دلار و از دست‌دادن متحدان تاریخی| ترامپ درقبال ایران، روی چه کشورهایی حساب کرده؟

در بخش پایانی این مقاله آمده است: " فشار خارجی باعث تقویت محافظه‎کاران در ایران می‌شود. این موضوع به نفع ما و کشورهای منطقه نیست. اکنون دولتی منعطف‌ و معقول در ایران روی کار است. در صورتی که این دولت نباشد احتمال کشاندن محافظه‎کاران ایرانی پای میز مذاکره بسیار دشوارتر خواهد بود. تجربه ناموفق سیاست تغیر رژیم را در منطقه دیده‌ایم که تنها از طریق حمله نظامی با پیامدهای بسیار امکان‌پذیر شد. در عراق و افغانستان نتایج آن را مشاهده کرده‌ایم. اکنون مشارکت آسیب دیده شاهزاده محمد بن سلمان و ترامپ در پیاده‌سازی یک استراتژی نقص‌های آن را نشان می‌دهد."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
بر خلاف تیتر، این روزها ارزش دلار در برابر یورو و دیگر ارز های جهان روا در حال افزایش است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
البته از دید ما کشورهای اروپایی و چین و روسیه بر سر برجام با امریکا هم عقیده نیستند اما این باور اشتباهی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
البته از دید ما کشورهای اروپایی و چین و روسیه بر سر برجام با امریکا هم عقیده نیستند اما این باور اشتباهی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
تضعیف دلار؟!!!! این الان طنز بود؟!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
0
عزیز ارزش دلار در ایران رو به افزایش است نه در دنیا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین